Elk jaar verschijnen ze opnieuw: de lijstjes met de laatste trends op het gebied van eten en drinken. De Firma Smaak doet daar op deze site ook en mee en geeft zo zijn eigen visie op deze laatste foodtrends. Hoe onderscheiden we de kortstondige hypes van de werkelijke trends? En wat blijft op zijn minst een paar jaar hangen in de samenleving en is daarmee interessant genoeg voor de levensmiddelenindustrie om mee aan de slag te gaan? En dan wordt het interessant! Want trends signaleren is één, het gaat er om hoe je uiteindelijk een trend voor de producent weet te vertalen in een maakbaar en winstgevend concept of product. De Firma Smaak heeft de kennis, ervaring en het talent om bedrijven in de food business te ondersteunen in deze vertaalslag.
De Firma Smaak signaleert dagelijks allerlei ontwikkelingen op het gebied van food. Van de nieuwste producten op het schap van de supermarkt tot en met een nieuw trendy lunchcafé in het Berlijnse Friedrichshain. Door middel van deze jarenlange trend observaties heeft De Firma Smaak een duidelijk beeld van wat er zich wereldwijd afspeelt op het gebied van food.
Hoe verandert bijvoorbeeld ons consumptiegedrag? Consumenten worstelen al decennia lang met de vraag wat nu wel of niet gezond is maar lijken er maar niet uit te komen. En hoe gaan we om met duurzaamheid? Trendgevoelige onderwerpen waar de food business met enige creativiteit het juiste antwoord op kan geven.
Verpakkingen en verpakkingstrends spelen daarbij ook een zeer belangrijke rol bij het vertalen van food trends. De verpakking is bijvoorbeeld van cruciaal belang bij de vertaalslag van een trendy horeca concept naar een verpakt product op het schap van de retailer. Ook op dat gebied kan De Firma Smaak fabrikanten en retailers ondersteunen en inspireren.
Bent u als producent, retailer of ander food bedrijf geïnteresseerd in de laatste foodtrends maar vooral naar welke trends voor u relevant zijn? Neem dat contact op met De Firma Smaak voor een trendpresentatie of een trend consult. In één ochtend of middag kunnen we al een start maken met het vertalen van foodtrends in een maakbaar en opschaalbaar product of concept.