Missie
De missie van De Firma Smaak is bedrijven, actief in de food business, te inspireren bij hun zoektocht naar innovatie en hen te faciliteren bij de ontwikkeling van spraakmakende en vernieuwende food concepten.
Visie
De Firma Smaak ziet een toekomst waarin de macht van de consument steeds verder zal toenemen. Bedrijven in de levensmiddelenindustrie doen er goed aan hun focus steeds meer te verleggen op intrinsieke producteigenschappen zoals kwaliteit en samenstelling dan op extrinsieke eigenschappen zoals merk, status en prijs. Met andere woorden: het gaat steeds minder om de buitenkant en steeds meer over de inhoud. In de toekomst moet je als bedrijf waarmaken wat je uit wilt stralen. Congruent zijn! Misleidende of vage claims passen daar niet bij en zullen snel publiekelijk worden gemaakt waardoor vaak jarenlange, kostbare marketing inspanningen snel in rook opgaan. Maar andersom geldt ook dat je als fabrikant beloond zult worden als je goed inspeelt op die veeleisende consument. Door bijvoorbeeld pro-actief zout te reduceren, minder suiker gaat toevoegen aan je product of transparant bent over je productiemethoden. De consument verlangt weer naar puur en echt.
Kernwaarden van De Firma Smaak
- De Firma Smaak staat er voor dat eten zo weinig mogelijk bewerkingen ondergaat en daarmee zo simpel en puur mogelijk blijft.
- De Firma Smaak gelooft dat in het creatieve proces de basis wordt gelegd voor een innovatief en succesvol product.
- De Firma Smaak streeft naar een wereld waarin niet talloze keurmerken maar meer voedselkennis de leidraad is voor een gezonder eetpatroon.
- De Firma Smaak staat er voor dat voedsel op een duurzame, transparante en eerlijke wijze geproduceerd wordt.
- De Firma Smaak gelooft in het reduceren van de voedselverspilling door middel van innovatieve concepten die daartoe leiden.
- De Firma Smaak gelooft in het herontdekken van de pure smaak waardoor de samenleving eten weer meer gaat waarderen.
- De Firma Smaak staat er voor dat ons eten vooral smaakvol moet zijn. Want eten en drinken doe je voornamelijk om van te genieten.
© Copyright De Firma Smaak 2015